כמה עולה להזמין חשמלאי?

מתי מזמינים חשמלאי בתל אביב?
ינואר 3, 2018
עבודות חשמל שבעל המקצוע שלכם יוכל לבצע
ינואר 4, 2018
הצג הכל

החלטתם לבצע שינויים בבית, והם מחייבים אתכם גם להזזת נקודות חשמל או שקעים. לחלופין, ייתכן שאתם מריחים ריח שרוף מכיוון ארון החשמל שלכם, או שנקודה מסוימת בבית מקצרת ומובילה לנפילות מתח תכופות. בכל אחד מהמצבים הללו רצוי להיעזר בחשמלאי מנוסה, אבל יחד עם ההבנה הזו עולה גם שאלה אחת פשוטה: כמה עולה לכם להזמין טכנאי? אז תשובה חד משמעית קצת קשה לקבוע, אבל הנה בכל זאת המשתנים שמרכיבים את שורת המחיר וקובעים איזה סכום תרשמו על הצ’ק.

 

ביקור חשמלאי בדירה

לפני הכל חשוב לזכור שביקור חשמלאי יעלה לכם כסף, והשאלה המרכזית היא כמה. טווח המחירים כאן די רחב אבל הפערים הם בעלי משמעות. כך, חשמלאי שיבקש סכום נמוך באופן משמעותי מאוד מכל חשמלאי אחר שאיתו תדברו, עשוי להיות אדם חסר ניסיון או ידע מקצועי, וגרוע מכך – הוא עשוי להתברר כמי שפועל כדי להגדיל את ההכנסה שלו בסופו של דבר. זה אולי נשמע משונה לאור העובדה שמדובר באדם הזול ביותר, אבל את המחיר תשלמו כשהוא יגיע אליכם הביתה ויאתר תקלות שכלל אינן קיימות רק כדי לנפח את החשבון הסופי. לעומתו, בעל מקצוע שיגבה סכום גבוה יותר ככל הנראה יעשה את העבודה באופן ישר והגון, פשוט משום שמלכתחילה הוא גובה תגמול כמקובל בשוק, ולא במטרה לשבור את השוק ולהפתיע את הלקוח במעמד החיוב.

 

ניסיון ומקצועיות

נגענו בנקודה הזו בסעיף הקודם אבל היא ללא ספק ראויה להתייחסות נפרדת. חשמלאי מנוסה ומקצועי הוא זה שלמד, עבד בתחום במשך שנים וצבר לעצמו מוניטין והמון ידע פרקטי. האדם הזה ידע לאתר תקלות באופן מדויק ולהציע פתרונות יעילים בלי לבזבז את הזמן או את הכסף שלכם. בדקו מראש את מי אתם מזמינים, כמה זמן הוא עוסק בתחום וכמובן, האם הוא רשאי לעסוק במקצוע. אם אין לו תעודת חשמלאי ואם מעולם לא למד את התחום הזה, רצוי שיתרחק מלוח החשמל ומכל שקע בבית – לטובת הבטיחות האישית שלכם ושל כל בני הבית.

 

סוג העבודה

חשמלאי יכול לבצע שורה ארוכה של פעולות בבית. הוא יכול להזיז שקעים מנקודה אחת לאחרת, להתקין גופי תאורה, לטפל במפסק הזרם או הדוד, לתקן מגעים ולטפל בתקלות. כל אחד מאלה הוא עולם ומלואו, והוא דורש טיפול שונה, זמן עבודה שונה וגם ציוד וידע אחרים לחלוטין. בהתאם, גם התמחור יהיה שונה. אם אתם יודעים מה אתם צריכים (למשל – הזזת 3 נקודות חשמל) אפשר ורצוי לבדוק מראש, עוד בשיחת הטלפון, כמה השירות אמור לעלות. גם אם מדובר בתקלה שדורשת אבחון מדויק יותר, החשמלאי יוכל לכל הפחות לתת לכם הערכה כלשהיא של טווח מחירים. כך תוכלו לחשב בעצמכם את עלות הביקור והטיפול לפני שתקבלו את ההחלטה.

 

 

שינוי גודל גופנים
ניגודיות